Online διαφήμιση - πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η διαφημιστική δύναμη του διαδικτύου
Το internet αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο μέσο ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτό ο τομέας της διαφήμισης, αφού υπάρχει άλλωστε σε όλα τα παραδοσιακά μέσα (ραδιόφωνο, τηλεόραση, γραπτός Τύπος). Πάντως, ο ηλεκτρονικός χαρακτήρας του διαδικτύου το καθιστά ένα χώρο με πολλές δυνατότητες αλλά και αρκετές ιδιαιτερότητες, όσον αφορά τη διαφήμιση.
Έρευνες πρόσφατα έχουν δείξει οτι στην Ελλάδα η online διαφήμιση κερδίζει συνεχώς έδαφος. (πηγή: 1, 2 ). Πράγμα απόλυτα λογικό, αν αναλογιστεί κανείς οτι η Ελλάδα είναι αρκετά πίσω σε σχέση με άλλες χώρες σε αυτόν τον τομέα, οπότε προφανώς και υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης. Οπότε, σιγά σιγά τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης μέσω του internet έχουν αρχίσει να γίνονται κι εδώ προφανή. Πιο συγκεκριμένα...
-Η online διαφήμιση παρέχει μεγαλύτερη πληροφόρηση για το προβαλλόμενο προϊόν, από οποιοδήποτε άλλο μέσο
-Έχει το μικρότερο κόστος και την καλύτερη σχέση απόδοσης/κόστους από οποιονδήποτε σε σχέση με άλλους τρόπους διαφήμισης
-Επιτρέπει την πρόσβαση σε κοινό που δεν είναι εύκολα προσβάσιμο με τα παραδοσιακά μέσα.
Στον τομέα των διαδικτυακών διαφημίσεων, η εταιρεία Google αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη. Σίγουρα όλοι μας έχουμε δει σε διάφορα website που επισκεπτόμαστε διαφημιστικά banner ή κείμενα, και κάτω από αυτά την ένδειξη "διαφημίσεις Google". Ή ακόμη, χρησιμοποιώντας την μηχανή αναζήτησης, έχουμε παρατηρήσει κάποιες καταχωρίσεις στην πλαϊνή στήλη (ή με διαφορετικό χρώμα), με την ένδειξη "Διαφημ" ή "προβεβλημένες καταχωρήσεις". Πρόκειται για το διαφημιστικό πρόγραμμα Adwords της Google που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να διαφημιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης Google ή στο δίκτυο συνεργαζόμενων website.
Η λειτουργία του AdWords της Google συνοψίζεται στα εξής:
-Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγραφούν (δωρεάν) προτού ξεκινήσουν να διαχειρίζονται τις διαφημιστικές τους καμπάνιες.
-Έπειτα μπορούν να επιλέξουν το είδος της διαφήμισης που θέλουν να εμφανίζεται (εικόνα, κείμενο ή flash). Φυσικά πρέπει να διαθέτουν ήδη κάποια ιστοσελίδα για την επιχείρηση η οποία θα διαφημιστεί, αφού η διαφήμιση ουσιαστικά δημιουργεί έναν υπερσύνδεσμο (hyperlink) προς το website της επιχείρισης τους.
-Επίσης μπορούν να ρυθμίσουν με μεγάλη ακρίβεια τις παραμέτρους της διαφήμισης (πχ σε ποιες αναζητήσεις google θα εμφανίζεται, να θέσουν γεωγραφικούς περιορισμούς ώστε να εμφανίζεται πχ μόνο σε online χρήστες από την Ελλάδα κ.ά). Φυσικά καθορίζουν και τα χρήματα που θέλουν να διαθέσουν και έχουν απόλυτο έλεγχο όσον αφορά τα ποσά που θέλουν να ξοδεύουν ανα μέρα, ανα μήνα κτλ.
-Η χρέωση των διαφημίσων γίνεται όχι ανά εμφάνισή τους αλλά ανά απισκέπτη που θα "κλικάρει" πάνω της (pay per click). Αυτό διασφαλίζει στον διαφημιζόμενο εξασφαλισμένο αριθμό online επισκεπτών. Το κόστος ανα κλικ εξαρτάται από τις αναζητήσεις για τις οποίες επιθυμεί να εμφανίζεται ο διαφημιζόμενος και το πόσο ανταγωνιστικές είναι. Π.χ. αν πάρα πολλοί ενδιαφερόμενοι θέλουν να εμφανίζεται η διαφήμισή τους για την αναζήτηση της φράσης "online διαφήμιση" τότε το κόστος για την συγκεκριμένη διαφήμιση αυτόματα ανεβαίνει.
Συνοψίζοντας, είναι προφανές οτι οι δυνατότητες που παρέχει το AdWords μπορούν να αυξήσουν εντυπωσιακά τους υποψήφιους πελάτες μιας επιχείρησης.
Φυσικά οι ευκαιρίες διαφήμισης μέσω του internet δεν εξαντλούνται στο Google AdWords. Αν ενδιαφέρεστε να διαφημίσετε την επιχείρησή σας online, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας ώστε να ενημερωθείτε για όλες τις δυνατές επιλογές που έχετε.
Leave a comment